onsdag, januari 17, 2007

Att byta batteri på sin iPod

Å ena sidan borde jag skämmas för att jag inte bloggat på så länge men å andra sidan kan jag inte låta bli att vara lite stolt också. Jag har nämligen på alldeles egen hand lyckats byta batteri på min iPod.

Nu är det inte därför jag har slarvat så med bloggandet på sistone. Faktum var att batteribytet inte tog med än säg en helkväll att klara av. De materiella omkostnaderna var heller inte så värst stora. Förutom att jag lyckades totaltkvadda de två små fåniga plastverktyg som följde med i batterikitet och som därutöver spelade föga roll förutom som irritationsmoment var det faktiskt ingenting som gick sönder (inte ens iPoden alltså.)

Och nu är jag återigen lycklig ägare av en (fullt fungerande) liten musikmaskin. Vilket gör den en och en halva timme jag spenderar dagligdags på stadens tunnelbana betydligt mer uthärdlig. Faktum är att jag blev så överväldigat av lycka att jag i eftermiddags rusade iväg och köpte ett helt nytt par hörlurar. Så ser ni mig i morgonrusningen, fånigt leende med ett par pinfärska hörlurar djupt inkörda i öronen så vet ni vad det beror på. Och om jag inte svarar på tilltal har ni förklaringen till det, med.

Hur man byter batteri på sin iPod kan ni läsa mer om här.

Andra bloggar om: , , och annat intressant

3 kommentarer:

Pennskaftet sa...

Byta batteri? Varför? Har du ingen laddare? En iPod är ju en evighetsmaskin! Eller? Betyder det att jag också måste gå igenom det där?

Johan Sjölander sa...

Kan man ladda den!!! Herregud, har jag gjort allt detta i onödan...

Skämt åsido, nej tyvärr. Du kommer också att behöva byta någon gång. Tur att du har mig då. Som kan berätta hur man gör.

Pennskaftet sa...

Ok. Nu är jag ordentligt besviken på Apple som måste komplicera saker så här (en besvikelse som iofs går över så snart jag tittar på min dator, men ändå...) Men det känns onekligen tryckt att ha en teknisk hjälte som du i bekantskretsen, så att jag inte behöver gråta blod när det är dags för iPoden att förnya energin...