tisdag, oktober 28, 2008

(Bloggpaus)

Som ni säkert har märkt; aktiviteten på denna blogg har stadigt sjunkit under en tid för att senaste veckorna nå ett definitivt nolläge. Delvis har det haft med ork att göra; det här är trots allt ett hobbyprojekt som jag ägnar mig åt om och när jag har tid och lust. Men de senaste veckorna har jag dessutom av olika skäl varit helt utan tillgång till internet (skriver nu på en lånad dator).

Får se hur länge min utflykt till stenåldern (eller, säg, åtminstone nittiotalet) håller i sig. Det beror också på när den här eländiga sjukdomsperioden som drabbat inte bara mig utan hela familjen är över.

Men det är inte bara dåligt att vara off-line. Istället för bloggande har jag exempelvis hunnit se en ruggig massa film senaste veckorna (den sämsta utan någon som helst tvekan den fruktansvärda pekoralen Curse of the Zodiac, ett lågvattenmärke som får till och med en klassiker i kalkongeneren som Hjärta av sten att framstå som stor filmkonst). Sett en hel del på teve. Ja, jag har till och med hunnit läsa en del mellan hostattackerna. Fyllt på med lite inspiration för framtiden, helt enkelt.

Så bloggen är inte död. Den bara vilar lite. Tror att det var det jag någonstans ville passa på att säga.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har sett en som är sämre.

2012 - doomsday

Jag har sett många skitrullar men denna slår alla med hästlängder.

Den är så vansinnigt dålig från första minuten att jag inte ens kunde förmå mig att stänga av filmhelvetet.
Jag var tvungen att kolla klart på något som har potential att vinna omröstningar mot tex Ed Wood's filmer om världshistoriens sämsta filmer.

Johan Sjölander sa...

Ok, den har jag "missat" (trodde först att du menade den rätt schyssta rullen "doomsday" - som jag faktiskt sett nu under den senaste tiden - men inser att det är en helt annan film). Är den sämre än "curse of the zodiac" så är det onekligen imponerande...