söndag, november 26, 2006

Flitigaste arbetaren får luncha med ”Totto”

Nu är det inta bara Burger King som utser veckans arbetare. Även regeringspartiet vill hedra mannen på golvet och moderaterna ska utse årets arbetare (jo, det är sant, läs själva här så får ni se).

Jobbar man tillräckligt hårt och flitigt ska man alltså hedras genom äran att få äta lunch med ingen mindre än arbetsmarknadsminister Sven-Otto ”Totto” Littorin. Och har man slängt in tillräckligt mycket obetald övertid kanhända det även kan vankas en liten punsch till desserten, vem vet?

Själv skulle jag vilja nominera den där fillipinskan, ni vet hon som bodde i källaren hos avgångne moderate handelsministern. Och istället för lunch tycker jag att hon borde få avtalsenlig lön och inbetalda sociala avgifter, retroaktivt.

Ärligt talat. Ur ren kommunikationssynpunkt slår det här presskonferensen om tsunamibanden i kategorin politisk idioti. Hur de här tomtarna kunde komma i besittning av regeringsmakten framstår som alltmer av ett mysterium. Sånt här kan få en snäll medelklasskille som undertecknad att bubbla av klasshat.

Andra bloggar om: , , , , , och annat intressant.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag skrattar så jag gråter.Är det så här de ska lösa abetslösheten genom att straffa de stackars hårt jobbanderbetarna med lunch med Littorin? Nu har väl moderaterna ändå nått botten.

Björn Fridén sa...

Man undrar ibland alltså. Jag blev helt paff när jag läste det hela. Men jag gillar din förslag till nominering!

Anders Ekman sa...

Haha, det var ett väldigt roligt inlägg. Jag trodde att moderaten herr Schlingmann behagade skämta aprillo, och kanske visar det sig snart att hela den här borgerliga cirkusen bara var ett stort aprilskämt. (De började ju i vart fall cirkusartat, tyvärr fortsatte de med en nedskärningscirkus som kanske inte roar publiken lika mycket. Men jag väntar fortfarande på att Reinfeldt ska säga "neee... vi skojade bara" och överlämna makten till någon som har förstått att makt också kan användas till att göra gott för människor).

Jag tycker också att vi ska nominera fillippinskan hos Bourelius till årets arbetare. Hon representerar framtidens arbetare i det borgerliga Sverige - hon gör ett strålande jobb, arbetar för ingen lön alls och håller käften om arbetsrätt och andra besvärliga hinder för överklassen.

Mvh
Anders

Claes Nordmark sa...

Oj, oj, oj...

Det brukar från vårt (S) håll pratas om att moderaterna gärna vill ha det mer som i USA. Denna tävling motsäger knappast vårt påstående.

Claes Nordmark sa...

Har precis länkat till detta inlägg:

http://claesnordmark.blogspot.com/2006/12/president-reinfeldt-gr-en-patetisk.html