tisdag, november 28, 2006

Moderaterna; sovjetkommunister eller bara överklass?

En hetsig debatt är under uppsegling med anledning av moderaternas pr-mässiga genidrag (sort of…) att utlysa en tävlig om vem som är årets arbetare. Vattendelaren är frågan hur de nya moderaternas briljanta kampanjidé ska förstås.

Å ena sidan har vi då sovjetkommunistfalangen. Hit kan vi räkna aftonbladets Peder Kadhammar. Hans poäng är lite att moderaternas kampanj luktar traditionell sovjetkommunism.

Och så har vi den andra falangen, där jag själv ingår tillsammans med exempelvis Maryam Yazdanfar. Som menar att kampanjen är ett utryck för gammal hederlig överklassmentalitet kombinerat med amerikanskt McDonaldsmanagementtänkande.

Alltså. Sovjet eller vulgo-USA? Partipampar eller överklass? Jag lämnar ordet fritt.

Andra bloggar om: , , , och annat intressant.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har varit moderat i 42 år, sen jag föddes typ, men nu... En flingpakets-kampanj fick moderaterna med sitt nya bakåtslickade unga reklambolagsförvärv till moderat partisekreterare, herr Schlingermann (eller vad han nu hette)!

Funderade på att blogga om detta, och tänkte då flingpaket ... och Fling, det smaklösa programmet på TV3... Ah, det är för fånigt för att framställa som fånigt!

Gör Jan Nygren itll partiledare och ni tar 15 procent av moderaternas väljare och förlorar 10 procent till V. Okej?

Noterar att Reinfeldt centralt förbjuder kommuner att sänka skatter. (BTW: Reinfeldt och Schlingermann, låter inte det ...tyskt?????)

//den högfånige Magnus

Anonym sa...

Moderate riksdagsledamoten Reza Khelili mitt i manipulation med bevismaterial:

http://ardi.rastakhiz.org/blog/?p=177

Dessutom finns nu en kampanjsida som totalt avslöjar Khelili:

http://ardi.rastakhiz.org/vik/rkd/rkd.html

fredrik sa...

Jag håller på Kadhammar. Det här är moderaternas variant på SSU-vänsterns flört med sovjetkitch.

Linnea sa...

Jag tror nog att det ska vidgas till den Kommunistiska alliansen. Det sista, men än så länge bästa, argumentet för det är City:s löpsedel om att det införs "Centralprov" från 9 års ålder :-)