lördag, augusti 30, 2008

Ok. Nu blir det RIKTIGT pinsamt...

Han skulle kunna bara be om ursäkt. Erkänna, ok, jag är en slarvig demagog som - medvetet eller inte - konsekvent felanvänder siffror och statistik för att driva igenom min vilja. Hoppas att folk ändå skulle köpa det ärliga uppsåtet och i bästa fall till och med kanske tänka att det trots allt visar på något form av politisk vilja. Så skulle han kunna göra. Men nej då.


Istället väljer Jan Björklund att ge Skolverket i uppdrag att sammanställa statistik över hur det förhåller sig i svensk skola. Som om det inte fanns sådan statistik redan. Som om kritiken gällde fakta, och inte Jan Björklunds sätt att felaktigt använda sig av och referera till fakta. Som om någon i hela världen skulle kunna tolka detta utspel på något annat sätt än att det visar på en monumental oförmåga att erkänna att man har haft fel fastän vem som helst som kan läsa innantill kan konstatera att så är fallet. 
På söndag firar Jan Björklund ett år som partiledare. Som han håller på just nu betvivlar jag allvarligt att han någonsin kommer att fira år två. Alliansfritt Sverige skriver för övrigt jättebra i ämnet. 
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,  och annat intressant

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lärarna på universitet säger att eleverna har blivit sämre i matte, det har både jag och vänner till mig fått höra. Redan i gymnasiet fick jag höra det. Ljuger lärarna?

Anonym sa...

psyikatrin
ångestdämpande= ger mer våghalsighet bland råttor så de går längre ut på planet

all us mediciner som ger tvärtom (vioox tex och hjärtattack)

inte empiriskt

egenintresse å behålla jobbet

"mäta neuronkomplexknutpunktsx på punkt a,b,c i hjärnan och händelse t1 , t2 etc och skada i ryggmärgen"

vilohem och inlägg för sjuka för framtida/pågående vård på sjukhus