fredag, september 02, 2005

Metablogg på fredagseftermiddag

Vill passa på att stämma in i hyllningskören och gratulera Magnus och Fredrik till sina respektive placeringar på listan över de bästa politiska bloggarna. Välförtjänt. Frågan är vad som händer nu? Ok, Fredrik kan fortsätta kämpa för att nå förstaplatsen med vad ska Magnus göra? Finns det en lista över världens bästa bloggar? Har man en chans där om man skriver på svenska? Eller finns det åtminstone någon typ av nordisk liga?

En annan bra blogg är ”stilla undringar”. Jag har länge funderat över vem som döljer sig bakom pseudonymen, och tror mig nu vara ganska säker. Ja, i ärlighetens namn så satt jag en hel kväll tillsammans med en kompis och gick igenom varenda inlägg undringar har gjort i jakt på ledtrådar. Men nu är jag, som sagt, hyfsat säker. Eller såhär; jag har en teori. Även om jag inte alls har några bevis. Och det är klart, jag kan ha helt fel, så lite av mysteriet kvarstår. Men det känns ändå bra. (Vem jag tror det är? Kom igen, killen har väl rätt att vara anonym om han vill. Skärpning!!!)

Tänker för övrigt tillbringa helgen med att sitta på balkongen och titta ut över ett träd. Eventuellt hinner jag se en och annan film också, om jag orkar. Men först ska jag fira min mormor som fyller år. Ha det!

PS. Glöm inte för allt i världen att titta på partiledardebatten på söndag. Det handlar om din framtid... DS

Inga kommentarer: