tisdag, september 27, 2005

Tiden den går

Inte bara var det nästan skamligt länge sedan jag skrev på denna blogg senast. Det var också hela åtta år sedan Thabo slutade med ”Svart eller vitt”. Ärligt talat, det känns som det vore igår! Jag börjar bli gammal. På riktigt…

Ska man känna sig lite gammal och luggsliten, är å andra sidan hösten helt rätt tid att göra det på. Jag älskar verkligen hösten. Det finns något stillsamt melankoliskt över att se trädens löv explodera i färger och skönhet innan de faller, multnar bort och dör. Vackert, det är vad det är.

Dags att runda av dagen och dra sig hemåt. Har fått arbetarekommunens styrelses uppdrag att börja arbeta med ett stort och spännande projekt som kommer innebära stora förändringar för arbetarekommunens inre (och yttre) liv. Tänkte ägna kvällen åt att skissa på en del detaljer. Mer information följer…

6 kommentarer:

Anonym sa...

Inte för att jag vill lägga mig i dina betraktelser, eh jo det vill jag, men vad hade egentligen Thabo och svart elller vitt att göra med saken?

Anonym sa...

...arbetarekommunens inre (och yttre) liv.

Låter spännande. Ser fram emot mera rapporter om detta.

Johan Sjölander sa...

Magnus; exemplet med Thabo syftade mest till att illustrera tillvarons förgänglighet, typ. Alltså; en person som är säg 25 år idag, var bara 17 när Svart eller vitt slutade sändas. Är man 20 idag, var man knappt tonåring förra gången Thabo visade upp sig i rutan. Vi lever i en ny värld. För oss gamlingar - som var över tjugo när det begav sig - uppstår ett sorts främlingsskap. Tur att det finns höstregn.

Och Anders - ja. Det är spännande. (Har för övrigt lagt upp en länk till din utmärkta blogg.)

fredrik sa...

Hur kan det uppstå ett främlingskap av att samma person är programledare i TV4 nu som när du var 24? Borde det inte kännas tryggt och bekant?

Jag har förövrigt funderat på när du skulle sätta igång projektet. Det är på tiden.

Johan Sjölander sa...

Problemet är att Thabo har varit borta, och jag har inte ens märkt det. Vad hände med all tid?

Och Lenny, tack för de värmande orden. Har inte hunnit kolla din sida än, men det kommer...

Anonym sa...

tack för länken, Johan :-)