lördag, juli 14, 2007

Trots allt, att komma hem är da shit

Hemma i lägenheten igen, efter vad som känns som en evighet på resande fot med familjen. Efter några veckor i Hälsingland bar det av ner på kontinenten, först några dagar i Paris och sedan ett efterlängtat besök hemma hos en god vän nere i Basel. Hemkommen till Stockholm han jag knappt mer än byta innehållet i resväskorna förrän det bar av till Gotland där vi först var några dagar i Visby och provade på Almedalsminglet, för att därefter varva ner totalt bland sällsynta fåglar och en utsökt natur på Stora Karlsö utanför Klintehamn (där jag också lyckades klämma in en mycket trevlig om än hastig träff med min kusin som jag träffar alltför sällan.)

Men nu är vi alltså hemma igen. Och alltså, det har varit några fantastiska resor vi har företagit oss. Inte minst dagarna i Schweiz var helt enastående. Men ändå måste jag säga. Att sova i sin egen säng… det finns inte mycket som slår det.

Så nu ska jag bara ta det jävligt lugnt i några dagar. Njuta av Stockholm, och sommaren, och livet. Kanske till och med hinna med att blogga lite. Det har varit grymt skönt att koppla av från allt vad Internet heter under några veckor nu, men samtidigt börjar jag drabbas av en viss abstinens. Det finns helt enkelt så mycket som förtjänar att kommenteras. Och någonstans finns en del av mig som behöver få utlopp för lite av den där skrivklådan som ibland når närmast smärtsamma proportioner.

Men hursom; till alla ni fantastiska människor som vi sprungit på och vars tid vi tagit i anspråk när vi varit ute och farit, fan vad kul det har varit! Det här gör vi om. Men inte på en gång, bara…

Andra bloggar om: , , , och annat intressant

Inga kommentarer: