tisdag, juni 07, 2005

Vad hände på nationaldagen?

För min egen del, måste jag erkänna, ingenting. Jag tog det lugnt, Softade. Laddade batterierna. Satt på balkongen och filosoferade. Såg några dåliga filmer på DVD. Gick ner i Hässelby strands centrum och funderade på att köpa en pizza. Ångrade mig, och gick in på Mat-världen för att handla en ordentlig lunch istället. Ångrade mig, och köpte två wienerbröd. Satte mig på balkongen och mumsade. Särskilt det ena, med någon typ av hallonfyllning, smakade alldeles utmärkt. Bläddrade lite i en bok. Väntade på att min sambo skulle komma hem. Min sambo kom hem. Vi åt middag. Jag gick och la mig. Somnade klockan halv åtta.

Jag vet inte om detta var särskilt svenskt. Men det gjorde gott. Och när solen gick ner över mälaren kände jag mig åtminstone rätt hemmahörande i detta långa, nordliga land.

6 kommentarer:

Roger sa...

Most of us can't remember...

Anonym sa...

Hur kunde du se solen gå ner över Mälaren om du somnade halvåtta?

Magnus sa...

Och är det inte värt att berätta anledninegn till att du somnade så tidigt? Sprit å Diplomacy till exempel?

Johan Sjölander sa...

Diplomacy tar på krafterna. Men spriten vill jag bestämt dementera. Och solen går alltid ner över Mälaren.

Anonym sa...

Själv firade jag och tjejerna Republikens dag. www.republik.nu
En helt okej dag, med flaggor, men utan kung.

Anonym sa...

Jag spenderade tiden med min hemtenta. Det var en ytterst jobbig dag. Skall jag skylla allt på landet eller på min institution? :)