fredag, april 25, 2008

22 nya sossar i Vällingby

Idag runt lunch värvades 22 nya socialdemokratiska medlemmar under ett torgmöte i Vällingby. Och även om riktningen inte är särskilt ny (medlemsvärvningen har fått sig en skjuts uppåt under hela våren, åtminstone här ute hos oss) så undrar jag om inte detta är rekord för ett och samma möte. 
Nu ska jag verkligen inte ta åt mig äran (jag satt inne på ett kontor hela dagen och hade alltså inte tillfälle att ens vara med) - men ändå. Som ordförande för socialdemokraterna i Hässelby-Vällingby kan jag inte låta bli att känna en viss stolthet. Socialdemokratin går hem hos vällingbyborna. Det bådar riktigt gott. 
Stort tack till Lasse och alla ni andra som var med. Fortsätter vi så här ska vi nog kunna se till att han Nordin inte blir långvarig som nummer ett i stadshuset...


Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,  och annat intressant

Inga kommentarer: