tisdag, april 29, 2008

Paggan säger allt

Och så ett litet lästips innan jag går och knyter mig; missa för allt i världen inte Paggans GP-krönika om regeringens vårproposition (du hittar den här). Sveriges kanske smartaste politiker riktar en så knivskarp kritik mot den borgerliga regeringen att Anders Borg kommer att behöva skruva upp skräckretoriken tiofalt för att komma undan den ("röstar ni på sossarna så försvinner en miljon ... nä ... ALLA jobb försvinner och dessutom kommer vi att få leva i grottor och bara äta kall gröt och teve kommer bara att sända gamla Scrubs-repriser och dessutom så kommer  de att vara svartvita. Och dubbade till tyska." Eller nått åt det hållet.)
Via Erik L
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,  och annat intressant

3 kommentarer:

fredrik sa...

Jag tycker du är lite väl kritisk mot ... Scrubs. Vad är det för fel på den serien?

Anonym sa...

Fredrik, svartvitt och dubbat till tyska är den nog inget vidare, nya avsnitt i färg är det den bästa serien just nu. :)

fredrik sa...

Jag har för mig att du har gnällt på Scrubs förut också. Fast det kanske var repriserna? Cox är favoriten.

Jag har sett Vänner dubbat till franska en gång. Visserligen i färg, men inte riktigt lika kul.