måndag, september 04, 2006

Nu går jag också lågt i valkampanjandet

Egentligen borde jag inte skoja om det. Både det som hänt de senaste dagarna och vilka reaktioner det har väckt (inte minst i bloggosfären) gör mig egentligen mest arg. Eller upprörd och uppgiven, kanske är bättre ord.

Men jag biter ihop och kontrar istället. Och då blir jag riktigt jävlig. Via Fredrik hittar jag nämligen den här länken (längst ner på sidan.) Den går till låten ”jag vill också byta statsminister”. Och den kan jag tänka mig att muffarna till varje pris inte vill ska avslöjas.

För med obarmhärtig otvetydighet avslöjas med ett den unga högerns totala smaklöshet, både vad gäller stil och innehåll. Och lika säkert som sista refrängens tonartshöjning, lika säkert slås var och en som hör den av samma insikt. En person som haft något att göra med att detta musikaliska monstrum har skapats och (än värre) spridits, den personen kan aldrig aldrig fås ges chansen att styra Sverige.

Så här kommer det bli om moderaterna får styra landet. Plastig musik med dåliga texter. Och dessutom kommer det att kosta pengar att låna böcker på biblioteken. Säg inte att ni inte är varnade.

Andra bloggar om: , , , , ,


Pingat på intressant.se

Inga kommentarer: