lördag, februari 16, 2008

Sanna Nielsen kan vinna hela skiten

Så är det faktiskt. En riktig kraftballad framförd med en inlevelse som får varenda sentimentalt hårstrå man har på armarna att rysande ställa sig i givakt. Dessutom kul när de skönsjungande discotvillingarna (som egentligen ser lite för mycket ut som någon poppig föreläsare från Handelshögskolan för min smak, men vadå) lyckas peta förhandsfavoriterna från finalplatsen.

Folket hade rätt. Åtminstone ikväll. Det kan bli riktigt bra i Globen. Herregud, det kan bli riktig bra längre än så.

PS: Någonstans måste jag erkänna att jag också attraherades av den ohöljda arbetarklassromantiken och lättsamma klasskampstouchen i Andra generationens kebabpizzaspektakel. Framförallt gillade jag det där med att glida runt i en limousin. Men det var nog ändå lika bra att det tog slut när det gjorde. När allt kommer omkring. DS

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , och annat intressant

1 kommentar:

Anonym sa...

Måste säga att jag är alvarligt bekymrad över alla som tycker att Andra Generationen inte gör en bra spelning. Du är nog den första som jag sett har skrivit lite positivt om detta. Jag kan hålla med om att Sanna kan ta hem allt men jag är även benägen att tro att hon kan floppa hårt. är det verkligen balader som gäller i europa. Tror hellre att vi skulle skcikat andra generationen och visat resten av europa att vi faktiskt vill vara med och leka med dom även musikaliskt.