onsdag, februari 27, 2008

Jonas Morian slutar blogga?

Vi vet alla vad det där med att ta en paus i ett förhållande innebär. Därför är det lite oroväckande när bloggnestorn Jonas Morian använder just den bilden när han i förmiddags aviserade sitt avbrott från bloggandet. ”Let’s face it”, skriver Jonas, ”kvaliteten och kvantiteten på mitt bloggande har sjunkit den senaste tiden. Annat i mitt liv tar mycket tid och energi just nu, och jag kan inte ägna bloggen den tid och engagemang den förtjänar” (du hittar hela inlägget här).

Och även om Jonas skriver att han säkert kommer att komma tillbaka så kan jag ändå inte släppa känslan av att det är något av en epok som är till ända. Vi pratar ändå om killen som inte har kunnat åka på semester utan att först ordna en vikarie till bloggen. Någonstans känns det som att det här är ett tecken på något mycket större, något som rör hela bloggosfären.

Men nu kanske jag tar i. Så jag nöjer mig med att avrunda med mina allra första tanke i sammanhanget; trist, men välförtjänt. Och varmt välkommen tillbaka vad det lider.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , och annat intressant

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, herre du milde, och gråterskor är tydligen beställda.....

Bengt S

Jonas Morian sa...

Tack för värmande ord, Johan.

Puss på dig, Bengt.

Anonym sa...

Who´s crying?

Din vän sa...

Hmm, jag tror i och för sig att Morian kommer tillbaka. Men att blogga är rätt överdrivet hyllat. Livet är mycket större än lilla bloggosfären.
RS
kulturbloggen.com