måndag, augusti 21, 2006

Herregud, jag börjar förvandlas till Kurt Wallander

Vet inte om det är medicinskt. Kanske det är någon form av virus. Möjligtvis handlar det om vädret. Läskigt är det, hursomhelst. Jag börjar förvandas till Kurt Wallander.

Ok, jag är inte polis. Inte frånskild. Men. Jag har börjat lyssna på Jussi Björling. Får något lyriskt i blicken till tonerna av ”Ack Värmeland du sköna”. Nynnar förtjust med i ”E lucevan de Stelle” (från Tosca.) Och det har inte hänt än, men någonstans känner jag att jag snart kommer att börja skråla med i ”Till havs” och ”O Helga natt”.

Finns det hjälp att få? Vad ska familjen säga? Så många frågor, så få svar…

PS: valrörelsen rasar på, för övrigt. Och det verkar bli ruskigt spännande. Två favoritbloggar vad gäller valanalys just nu är Peter Gustavssons och Joel Malmquists. Väl värda att läsa, inte minst i dessa tider. DS.

Andra bloggar om: , , ,

Pingat på intressant.se

3 kommentarer:

Claes Nordmark sa...

Nu när du säger det...jag har t.o.m. lagt in "Ack Värmeland du sköna" i mobilen...

Hmm. Ska vi starta en klubb?

Johan Sjölander sa...

Varför inte? Så kan vi laga korv stroganof och vara bittra tillsammans.

Claes Nordmark sa...

Toppen! Vi bör nog bjuda in Magnus Ljungkvist också. Han kan alla låtar utantill och sjunger gärna om strömmen skulle gå.