måndag, januari 29, 2007

Ibland kan man inte låta bli att älska PM Nilsson

Och om det innebär regeringsskifte 2010 med Wallström som utrikesminister i stället för Putins pojke Carl Bildt kommer jag att sörja dagen efter valet men inte längre än så.” Så avslutar Expressens PM Nilsson sin – i övrigt rätt intressanta – ledare i SÖNdagens tidning där han spekulerar om socialdemokratins framtid.

Om jag och PM Nilsson gjorde varsitt test om vad vi tyckte politiskt skulle vi nog inte hamna på samma linje direkt, om jag uttrycker mig försiktigt. Men ibland kan jag inte låta bli att tycka om killen. Uppfriskande, åtminstone stundvis, det måste man under alla omständigheter ge honom.

Andra bloggar om: , , , , och annat intressant

4 kommentarer:

Jonas Morian sa...

Söndagsledaren, annars var det rätt :-)

Johan Sjölander sa...

Tackar för påpekandet, fixat omgående. Dagarna bara flyter samman nuförtiden...

Anonym sa...

Du som är så klok, (jag är inte ironisk) är det möjligt att du inte inser att PM:s uttalande handlar om att Bildt är alldeles för självständing som utrikesminister gentemot USA jämfört med de senaste socialdemokratiska ministrarna?

PM och övriga borgerliga "Israelvänners" desperation över Bildt blir tydligare ju längre tiden lider och tro mig, det har inte ett skit med Vostok nafta att göra.

Johan Sjölander sa...

Hej Egendom, kanske har du en poäng i att det finns ett element av fiendens-fiende här. Samtidigt har jag om jag får vända på steken lite svårt att förstå de som rycker ut till Bildts försvar bara för att han råkar tycka rätt i en fråga (dvs Palestina-mellanöstern.)

Jag tycker att utrikesministerns affärer är anmärkningsvärda, och att det är uppenbart att han om han vore någon annan än just Carl Bildt skulle ha fått avgå för länge sedan. Om PM Nilsson uttrycker samma åsikter i sak förstår jag inte varför jag inte skulle ta honom på orden där?