tisdag, januari 02, 2007

Jag blev just mordhotad på MSN!

För bara några minuter sedan var det en för mig okänd person som frågade på MSN om jag hade fått brevet med mjältbrandsbakterier han skickat mig. Jag blev först lite paff, och svarade något i stil med att ”det var ju inte särskilt snällt att skicka den typen av brev.” Killen svarade, lite irriterad, och sa ”nä, det är inte snällt, men fick du brevet, och i sådana fall, dog du?”

Nu började jag ana att något inte stod helt rätt till. Jag frågade vad personen ifråga hette, vilket han snällt uppgav (inte helt vanligt bland kallhamrade mördare i övrigt, antar jag.) En snabb googling på hans namn gav mig sedan en rätt ordentlig ledtråd till vad som egentligen var på färde.

Det visade sig nämligen att min påtänkte mördare spelade något som heter Deathgame (se mer här.) Det är någon sorts ”killer”-variant som går ut på att du med hjälp av bananer, gurkor, äggklockor och andra tillbehör ska ha kål på andra deltagare från hela landet. Uppenbarligen finns det någonstans därute en annan Johan Sjölander, som är med och spelar.

Huruvida denna Johan Sjölander lyckades undvika att öppna kuvertet med mjältbrandsbakterier (dvs glitter) eller inte, förtäljer inte historien. Själv fick både jag och min "mördare" oss ett gott skratt när jag förstod vad som hade hänt, och jag kan någonstans inte låta bli att tycka att om man någon gång ska bli mordhotad så var det här ett rätt skojigt sätt att bli det på.

Andra bloggar om: , , , och annat intressant

5 kommentarer:

fredrik sa...

Du umgås med så skumma figurer. God fortsättning

Tobias Struck sa...

Brrr... Gott Nytt År!

Johan Sjölander sa...

Tack, och detsamma!

Anonym sa...

Pardon a clueless... men vad är MSN?
Metro nånting? Mail Service Nånting?

Tack och lov att du är safe!

Go'Fortsättning!

A-K

Anonym sa...

hahahaha, det händer ibland i DG. Är själv med där.