tisdag, augusti 29, 2006

Hurra, vad bra, det ser ut som om det blir JA

Stockholmarna är inte dumma i huvudet. Stockholmarna tycker inte om att sitta i kö. Stockholmarna fattar att vi måste ta ansvar för miljön. Åtminstone enligt dagens Temo (tack Per Ankersjö för korrigeringen.)

Som en kär vän av miljöavgifter/trängselskatt kan jag inte annat än glädjas åt dagens opinionssiffror som visar en kraftig ledning för ja-sidan i höstens folkomröstning. Men ärligt talat så är jag inte särskilt överraskad. Efter att vi stockholmare under de senaste veckorna ha blivit brutalt påminda om hur det var ”innan skatten” är det egentligen mer konstigt att inte ja-sidan leder med mer.

Men det kan komma fram till folkomröstningen. Samtidigt så rullar ja-kampanjen på. Vill du veta med vad stockholmssossarna gör kan du kolla här. Och läsa mer om dagens Temo kan du göra här.

Andra bloggar om: , , ,

Pingat (på intressant.se)

UPPDATERING/FÖRTYDLIGANDE: Jag menar - naturligtvis - inte att alla som är mot trängselskatt är dumma i huvudet. Det finns säkert en massa smarta människor som utifrån sina värderingar kommit fram till att de ska rösta nej. De kanske gillar köer, tex ;-) Min poäng med att Stockholmarna inte är dumma i huvudet är att det tyder på en viss intelligens att ompöva en tidigare negativ inställning efter att ha tagit intryck av den faktiska verkligheten. Det respekterar jag, och det gillar jag med stockholmarnas positiva attityd.

2 kommentarer:

perankersjo sa...

Du menar väl inte SIFO utan Temo, väl?

Eller "Zajnoväjt Tiimo" som de heter nuförtiden ;-)

Håller med om att det är kul, dock.

http://perankersjo.blogspot.com/2006/08/borgerliga-vljarna-nyckeln-till-ett-ja.html

Johan Sjölander sa...

oops. Tack för påminnelsen. Ändrat.