tisdag, augusti 15, 2006

Varför man ska rösta (s) i landstingsvalet?

Sitter och skissar på vad jag ska säga till ett gäng medlemmar i Handelsanställdas förbund jag ska träffa i morgon. Temat är landstingsvalet (här i Stockholm främst, eftersom det är här jag verkar.) Jag tänkte lägga upp det runt att man ska rösta socialdemokratiskt om man

  • vill ha hårdare krav på kollektivavtal vid upphandlingar och heltidstjänster istället för ofrivillig deltid inom vården
  • vill behålla 20-kronorsbiljetten på SL (m vill ta bort)
  • inte vill sälja ut akutsjukhusen
  • tycker det är bra med närakuter, dvs sjukvård som är anpassad efter människornas almanackor och inte tvärtom
  • känner att det är en bra idé om plus och minus går ihop i ekonomin
  • tycker att det är korkat att sänka skatten istället för att använda pengarna till bättre sjukvård och bättre kollektivtrafik

Nått sånt, tror jag. Har säkert glömt något – det finns en uppsjö av bra saker att ösa ur. Men där tror jag att jag börjar.

Andra bloggar om: , , , , , , , ,

Pingat på intressant.se

Inga kommentarer: