torsdag, februari 08, 2007

Bloggande politiker uppmärksammas

Tillsammans med en hel räcka andra blir undertecknad idag uppmärksammad av aftonbladet som en av dagens många bloggande politiker. De andra som lyfts fram är Roger Mogert, Yvonne Ruwaida, Tomas Melin, Zaida Catalán, Erik Sjöstedt, Fredrik Federley och Anna König Jerlmyr.

Nu väntar jag bara på att träffarna ska börja rasa in, ett fett reklamkontrakt, avtal med Bonniers om de samlade verken och vem vet, kanske Hollywood. Andy, det här är mina femton minuter – och jag kunde aldrig ana att det skulle kännas så bra.

Självklart har även Jonas Morian skrivit bra om detta.

PS: mer seriöst – visst är det kul att en tidning som AB uppmärksammar bloggandet. Jag tror också det är relevant att jämföra företeelsen med just torgmöten – att blogga är ett sätt att komma i kontakt med lite fler människor än du annars skulle gjort, och dessutom via kommentarsfunktionen få en hel del feedback. Inget revolutionerande, alltså, men ack så bra ändå. DS

Andra bloggar om: , , och annat intressant.

5 kommentarer:

fredrik sa...

Jag fick minsann ingen länk trots att min blogg "är en kul blandning av politik och sport och har ett bra anslag och en ton som [Roger] gillar."

Anonym sa...

Först blev jag helt förbluffad över att journalistkårens stockholmscentrering till och med gått så långt att man inte ids skriva om politiska bloggare utanför Stockholm, men sedan såg jag att det var en artikel från den lokala gratistidningen.

Johan Sjölander sa...

Stämmer CLK, artikeln fanns i pappersform i vår lokala gratisblaska punkt.se. Så stockholmscentreringen har sin förklaring i detta.

Joel Malmqvist sa...

Ok, Johan. Du är med i ".SE". Men jag och min blogg är med i Kungsholmens Folkblad -- medlemstidningen för s-medlemmar på Kungsholmen! (dessvärre inte på nätet.)

Johan Sjölander sa...

Läser de Kungsholmens folkblad i Hollywood?

(Om ingen ringer snart börjar jag visserligen tvivla på att de läser .se i Hollywood, men ändå, hoppet finns där fortfarande.)