fredag, februari 16, 2007

Hur klär man sig som mister Big?

Ska på fest imorgon, och temat är Sex and the city. Vilket innebär att alla måste klä sig som någon av huvudpersonerna. Och det blir värre; värdinnan och festföremålet har också slagit fast att den enda manliga huvudpersonen är just det – själva drömprinsen mister Big. Och nu är jag i akut behov av hjälp.

För hur klär man ut sig till mister Big? Min fru har en alldeles fantastisk liten klänning, inköpt i småbutik på södra Manhattan som sig bör, men vad ska jag ha på mig? Någon därute som vet, för jag har allvarligt talat ingen jävla aning.

Räcker det med vit skjorta? Ska man ha en collegetröja? Hur klär man ut sig till lång och stilig, liksom (allvarligt, har ni några bra tips här så kan de säkert komma till nytta även senare)?

Andra bloggar om: , , och annat intressant

5 kommentarer:

Anonym sa...

Kostym! Hela kittet, eller bara kostymbyxor, kavaj och skjorta.
Men jag kan knappt komma igåg att jag sett Mr Big i något annat än kostym. Svart kostym, vit skjorta, stilren slips.

Anonym sa...

Viktigast på mr Big är kaxiga leendet.. *S*

Åt andra sidan har det ju kryllat av män i programmet, flera nya varje avsnitt. Ta någon i högen och låt dem gissa. Eller sätt en guldlockig peruk på huvudet och var han som var ihop med samantha och även är med i ICA reklamen.

Anonym sa...

Självklart finns ytterligare en manlig huvudperson, och självklart ska du klä ut dig till honom. Go Stanford!
http://www.hbo.com/city/cast/character/stanford_blatch.shtml

/Alex

Linnea sa...

Odla dna queera talanger Johan- du skulle va skitsnygg i en peruk o tillhörande svart fodral :-D

Anonym sa...

Jag håller med Linnea. Ska ni odla den där metrosexuella stilen kan du lika gärna gå hela vägen. Men vad är det för typer som ordnar sånt??? Jag skulle vara totalt borta, eftersom jag nogsamt undvikit serien ifråga