måndag, april 02, 2007

Socialdemokratisk TV-satsning är på riktigt

Jag läste det i går på Politikerbloggen och tänkte först kommentera det då, men så insåg jag vilken dag det var. Tänkte att jag vill ju inte göra bort mig. Men så gick natten och nu är den uppe; socialdemokratisk nät-TV på YouTube. Och idag är det den andra april. Så då får jag väl anta att detta är på riktigt, då.

Och det är riktigt kul, det här. Man kan kolla in Monas tal på kongressen, samt se Ylva Johansson och Thomas Östros kritisera den borgerliga regeringen (jag insåg i samma stund som jag skrev det där hur det lät, men vad tusan, det här är politik tagen ett steg längre, och det är BRA.)

Nu hoppas jag på ett riktigt kreativt arbete runt sidan. Jag vill se humor, glimten i ögat, personliga kommentarer som inte finns någon annanstans. Skojigt och seriöst, om vartannat. Hoppas också att några andra än de allra mest ledande företrädarna kommer att få utrymme att yttra sig.

Bara att satsningen görs verkar dock ha gått hem. Så här skriver en vanlig medborgare med signaturen gluldlock79 i en av de första kommentarerna på sidan;

Socialdemokraterna var först med egen hemsida, nu först på youtube. De ligger verkligen i framkant! Regeringen får väl lansera sig själva på en sida i samarbete med klorin. Både regeringen och klorin är ju blå, frätande och farliga för miljön. Dessutom hälsovådliga. Nä, nu blir jag upprörd. Jag ska fan bli medlem i sossarna och forma alternativet!

Det är bara att instämma. Härligt jobbat. Kolla in själva här

Andra bloggar om: , , , och annat intressant

2 kommentarer:

fredrik sa...

Är inte du medlem redan? Och hur känns det att inte ha en enda länk till en stor stockholmsk morgontidning?

Johan Sjölander sa...

Jo, jag inser att mitt partimedlemsskap är något som skiljer mig från signaturen guldlock78. Men i övrigt håller jag med.