fredag, januari 16, 2009

Ljuga på en blogg? You aint seen nothing yet...

Efter att det har framkommit ... synpunkter .... på exaktheten i smärre detaljer i min presentation till höger här har jag beslutat att skriva om den hela. Min nya presentationstext kommer därför i framtiden se ut så här:

Vem är Johan Sjölander?

23-årig författare, fotomodell och fotbollsproffs. Tycker om att mäkla fred i internationella konflikter när jag inte klurar ut ytterligare små uppfinningar (de bästa grejerna jag har kommit på hittills är nog internet, post it-lapparna och rymdfärjan. Även om jag vet att många uppskattar färg-tv:n också). Gillar att hitta på små sagohistorier också och tycker det är kul att så många verkar gilla den lilla bagatell om hoben Frodo och hans vänner jag skrev ihop på ett sommarlov för några år sedan.

Försöker numera tona ner det värsta jetsetlivet och föredrar egentligen att äta falukorv med familjen framför att dricka champagne med Paris Hilton (även om det handen på hjärtat nog fortfarande blir en hel del av den saken också. Men vad ska man göra - hon bjuder ju och ser så ledsen ut om jag tackar nej.). Har en dotter (två år) som just håller på att komponera sin första symfoni och det tycker jag är kul att hjälpa till lite med (själv har jag inte skrivit särskilt mycket musik sedan jag komponerade Beethovens femma, så det är kul att fräscha upp kunskaperna lite).

Är alltså på det hela taget en rätt vanlig kille. Om du ser mig någon kväll när jag flyger förbi i mina blåröda trikåer så tveka inte att ropa hej - min superhörsel gör att jag säkert hör även om jag ser ut att vara långt borta.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , och annat intressant

2 kommentarer:

Jonas Morian sa...

Mestadels självklarheter, men att musikaliteten gått i arv till dottern var nytt. Grattis!

Johan Ingerö sa...

Obetalbart!