torsdag, mars 19, 2009

Från ett eget, norrländskt vänsterperspektiv

Riksdagsledamoten Helene Pettersson tar nu steget från att bara mikroblogga på Twitter och Facebook till att även ha en gammal hederlig blogg. Jag tror att det kan bli hur bra som helst.

På bloggen beskriver sig Helene Pettersson så här:

"Socialdemokratisk riksdagsledamot. Född 1972 i Umeå i Västerbotten. Gick skola på Grubbeskolan i Umeå, och valde att börja jobba direkt efter nionde klass. Då, i slutet av 80-talet, var det möjligt för en 16-åring att få fast anställning och lägenhet, så jag flyttade hemifrån ganska tidigt.

Jag började jobba som hotellstäderska, och började engagera mig fackligt på min arbetsplats redan som 17-åring. Förbundet var Hotell och Restauranganställdas förbund, HRF, och där är jag fortfarande medlem. 1993-1995 läste jag in gymnasiekompetensen på folkhögskolan Brunnsvik i Dalarna. Det är en folkhögskola som ägs av LO, och den allmänna linjen som jag läste hade arbetarrörelseinriktning."

På bloggen utlovas vi "politik, glesbygdsfrågor, riksdagslivet, världen i allmänhet och norrland i synnerhet. Allt från mitt egna, norrländska vänsterperspektiv." Som sagt. Hur bra som helst.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , och annat intressant


Inga kommentarer: