tisdag, maj 01, 2007

Jag och PJ Anders Linder är like this

Noterar att SvD:s PJ Anders Linder utifrån helt andra utgångspunkter gör precis samma analys av Per Schlingmanns första maj-krameri som jag. På sin blogg skriver han:

”… det är en sak att ordna samhället så att så många som möjligt kan få jobb och se till att de offentliga systemen inte motverkar arbete - en helt annan att hålla på med jippon som "årets arbetare" och eller som Per Schlingmann i dag försöka framstå som den sanna förvaltaren av första maj. Det krymper den värdefulla arbetslinjen till löjligt marknadsföringstrick.”

Nu har jag till skillnad från PJ Anders Linder inte riktigt trott på den moderata arbetslinjen ens tidigare, och jag har nog aldrig sett ”det nya arbetarpartiet” som något mer än just ett ”löjligt marknadsföringstrick”. Så jag kanske ser det mer som att det är det verkliga ansiktet som kryper fram när man löjlar sig som Schlingmann.

Men annars är vi skrämmande överens, PJ och jag. Undrar när det ska inträffa igen?

Andra bloggar om: , , , , , , och annat intressant

Inga kommentarer: