tisdag, september 18, 2007

Bilder från Kyoto

Kyoto är staden som amerikanarna missade under världskrigets bombmattor, och därmed också ett av få väl bevarade exempel på klassisk japansk arkitektur. Jag tillbringade några dagar där med familjen i våras och kunde naturligtvis inte låta bli att charmas av templen och trädgårdarna. Nu ser jag att ingen annan än "Idol"-Kishti Tomita har staden som sin favoritstad, och med anledning av det så kan jag inte hålla mig från att lägga upp några egna bilder. Håll till godo!








Andra bloggar om: , , , , och annat intressant

1 kommentar:

Anonym sa...

Fin bild på körsbärsträden!
Kyoto är en riktigt vacker stad och speciellt under körsbärsblomningen.
Är även en av mina favoritstäder.
Ska dit imorgon för att turista lite och sen ta mig en svängom.