måndag, augusti 20, 2007

Skit i utanförskapet, det är Facebook som är problemet!

Enligt internetsäkerhetsföretaget Surfcontrol kostar Facebook australiensiska företag i storleksordningen fyra miljarder dollar per år i minskad produktivitet. Anställda sitter helt enkelt och nätverkar med sina vänner istället för att jobba (via IDG).

Och det här öppnar ju upp svindlande möjligheter för nya politiska strategier. Istället för att lägga kraften på att jaga sjuka och arbetslösa borde regeringen helt enkelt försöka stoppa denna provokation mot arbetsmoral och produktivitet som fejsbokandet innebär. (Dessutom är det säkert ett hot mot familjen också, så då kan kristdemokraterna få vara med på ett hörn i kampen.)

Man kan tänka sig utspelen. ”Jag fick ens släng av facebookande, men så sov jag i tre dagar så gick det över”. Littorin kan käka lunch med ”årets facebookvägrare”. Och Reinfeldt kan hålla tal någonstans lång borta från bredband och nätuppkopplingar och säga att ”jag talar inte med nätmissbrukare”.

Ny tider kräver nya politiska lösningar. Om de ny-nya moderaterna behöver lite inspiration, så bjuder jag på detta tips, helt gratis!

UPPDATERING; nu skriver SvD om det hela också. SLUT PÅ UPPDATERING

Andra bloggar om: , , , , och annat intressant

5 kommentarer:

Johanna Wenner sa...

Hej Johan!
Jag läser din blogg nästan varje dag och håller med dig allt som oftast. Dessutom ger du mig, lite då och då, en dos Stockholmspolitik och det är bra.

När jag nu läste om "utspelen" så fick jag mig ett stort leende! Tack för det!

Hoppas att allt är väl med dig!
Kram Johanna

Anonym sa...

Är det inte rimligare att tro att Littorin typ får jobb som Tomte typ här eller något?

Anonym sa...

Vad skall man säga om denna blogg...objektivitet är kanske inget man borde önska sig från en "högst privat politisk blogg" men man kan fråga sig om Herr Sjölander mist all form av kritiskt tänkande och börjat se världen i Duotone...svart är givetvis grunden...vilken den andra färgen är, har vi lätt att gissa...

Johan Sjölander sa...

Hej Johanna, kul att höra av dig och tack för de vänliga orden! Allt är bara bra med mig, är hemma med min dotter några månader till.

Vi hörs!

Béatrice Karjalainen sa...

*asg* Du är ju för rolig.