torsdag, augusti 23, 2007

Vilken minister har du nominerat?

Magnus Ljungkvist har utlyst en liten tävlig (se här) där vem som helst får vara med och nominera vilken minister i den borgerliga regeringen man tycker är bäst. Den minster som sedan vinner får det fina priset att äta lunch med Magnus själv (och ja, jag tror att man förväntas tänka på moderaternas tävling om "årets arbetare").

Och det här tycker jag var en liten kul idé. Samtidigt har jag själv lite svårt att bestämma mig för vem jag ska välja. Den ironiska lilla sjuttiotalisten i mig skriker naturligtvis "Mats Odell", men jag vet inte. Kanske ska man försöka med något annat än ironi? Och vem ska man i sådan fall välja? Inte helt lätt det där.

Nåväl, jag grubblar vidare. Och uppmanar alla att gå in och rösta på Magnus blogg. För även om man tycker olika i sak får man ändå respektera det jobb de gör, ministrarna. Och då tycker jag nog att en uppmuntrande liten klapp på axel och en trevlig lunch kan vara väl förtjänt.

Andra bloggar om: , , , och annat intressant

Inga kommentarer: